کد خبر: ۶۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۵
نمایشگاه خودرو شانگهای / ۱

آئودی با دست پر به شانگهای ۲۰۲۵ می‌آید

پیشتازی بازار چین در گذار به خودروهای برقی؛ آئودی با محصولات جدید در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۵ حضور می‌یابد.

به گزارش خودروکار، بازار چین همچنان در خط مقدم تحول به سوی حمل‌ونقل برقی قرار دارد. شرکت آئودی در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵، محصولاتی را به نمایش خواهد گذاشت که جایگاه این برند را در این روند جهانی و محلی تثبیت می‌کند؛ در حالی‌که همچنان بر پایه موقعیت قدرتمند خود در بخش خودروهای احتراق داخلی استوار است.

گرنوت دولنر، مدیرعامل آئودی، در این‌باره می‌گوید: «سال گذشته گام‌های کلیدی‌ای برای تضمین موفقیت آینده در چین، به همراه شرکای مشترک‌مان FAW و SAIC برداشتیم. با توسعه روزافزون این بازار مهم، مدل‌هایی که ویژه آن طراحی کرده‌ایم، روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۵ نشان خواهیم داد که آئودی در چین حرف برای گفتن دارد.»

پس از معرفی رسمی برند جدید AUDI و رونمایی از نخستین خودروی مفهومی‌اش در سال گذشته، حالا نوبت به نخستین مدل تولید انبوه این برند رسیده است. AUDI E5 Sportback در صدر خودروهای رونمایی‌شده قرار دارد؛ مدلی نو که ریشه در DNA آئودی دارد.

این خودرو با شعار «بهترین‌های دو جهان» طراحی شده است، حرف E نماد تمام‌برقی بودن خودروست، عدد ۵ بیانگر سگمنت خودروهای متوسط است و طراحی Sportback نیز امضای آئودی در خودروهای کوپه به‌شمار می‌رود. برند و خودرو، هر دو برای نسل جدید مشتریان چینی طراحی شده‌اند و عرضه رسمی E5 Sportback از اواخر تابستان ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

آئودی با دست پر به شانگهای ۲۰۲۵ می‌آید

رونمایی از مدل‌های جدید در نمایشگاه ۲۰۲۵ شانگهای

در کنار این محصول جدید، آئودی از مدل‌های A6L e-tron، A5L، A5L Sportback و Q5L نیز در این رویداد مهم پرده‌برداری خواهد کرد. تولید خودروی A6L e-tron در کارخانه جدید شرکت مشترک Audi FAW NEV در شهر چانگ‌چون انجام می‌شود؛ ساخت این مجموعه در اواخر سال ۲۰۲۴ به پایان رسید و تولید آن نیز از دسامبر همان سال آغاز شد.

دو برند – یک چشم‌انداز؛ غرفه مشترک آئودی و شرکای چینی

در مهم‌ترین نمایشگاه خودروی سال در جهان، آئودی در کنار دو شریک محلی خود، FAW و SAIC، مجموعاً ۱۹ مدل را به نمایش گذاشته است. برای نخستین بار، برند چهار حلقه‌ای آئودی و برند جدید AUDI با حروف بزرگ، در یک غرفه مشترک در معرض دید قرار گرفته‌اند.

بازدیدکنندگان غرفه آئودی، تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده و غوطه‌ورکننده از مفاهیمی چون الکتریکی‌سازی، عملکرد، سیستم quattro، طراحی و فناوری خواهند داشت؛ تجربه‌ای که برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی نیز آماده شده است. در این غرفه، تخصص آئودی در زمینه‌هایی چون برد مسافتی، سرعت شارژ، سیستم‌های کمک‌راننده، آیرودینامیک و طراحی پیشرفته نورپردازی نیز به نمایش درمی‌آید.

کوکپیت هوشمند نسل جدید با تمرکز بر بازار چین

همچنین آئودی از کوکپیت نسل آینده خود که متناسب با نیازهای بازار چین توسعه یافته، رونمایی خواهد کرد. با بهره‌گیری از معماری جدید الکترونیکی، آئودی قادر است تجربه‌ای دیجیتال و جامع را به‌صورت کاملاً بومی‌سازی‌شده در اختیار کاربران چینی قرار دهد که شامل رابط کاربری و قابلیت‌های ارتباطی نیز می‌شود.

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار